Subscribe to RSS feeds

Monday, May 31, 2010

say taknak to daging...titik!!!

Sebenarnya tak de la sampai taknak. Cuma kena kurangkan sedikit untuk masa ini. Demi kebaikan masa depan. Sejak dua menjak ni, lepas makan daging je, kepala terus sakit. Buat research kat Google and the result stated that it may be one of the symptom of hypertension or also called as high blood pressure. It seems scary for me because it may lead to heart attack and stroke. Also categorized as silent killer.

Baru je nak berjinak-jinak nak suka makan daging dan merasakan kenikmatan daging black paper, nampaknya nikmat tu kena tarik balik. May be salah satu sebab yang saya telah mengabaikan kesihatan saya dengan tidak bersenam. Hurm.. Hana, batter you make a move fast before everything getting worse. Kesihatan itu pun satu nikmat dari Allah yang harus dijaga.

To sum up, saya harus buat exercise at lease 3 times a week for about 10 minutes as suggested by the expertise. Semua ini adalah untuk mengembalikan kenikmatan sementara yang telah ditarik balik. Semoga nikmat tersebut boleh dinikmati kembali disamping saya boleh merasai nikmat yang lain. Ameen..

No comments:

Post a Comment

Followers