Subscribe to RSS feeds

Sunday, May 23, 2010

nak ke tak nak

Dah bertahun lamanya tak bersua muka dengan insan ini (hanya dikenali sebagai hamba Allah). Terpisah antara jarak dan masa. Kalau berhubung sekalipun hanya melalui alam maya. Kalau difikir-fikir dan dikenang-kenang kembali, this person gave a great influence to me and my life. Each words and advices from this person seems like an order for me to obey with no doubt and without any objection. Macam lembu dicucuk hidung, saya boleh ikut sahaja. Nak buat macam mana, dah semua kata-kata dan nasihatnya benar-benar belaka. Kalau tolak mentah-mentah confirm tempah ticket ke an-nar.

Bukannya susah nak melupakan orang. Tak kiralah siapa pun. Tapi, saya rasa saya yang tak nak. Betapa ceteknya akal dahulu(time in zaman jahiliah), kalau nak rasa dekat dengan Allah, bayangkan dia. It was so silly. Ingat kat dia dulu baru ingat kat Allah. Nak berubah jadi baik pon dulu sebab dia. Teruknya saya.

Alhamdulillah, now everything almost changed. Tanpa orang ini, saya mampu istiqamah dengan transformasi yang saya buat dahulu. Tidak lagi mengharap kepada 'idola' saya ini. Cuma saya harap untuk menjadi sehebat dia dalam pelajaran dan agama terutamanya because I want Islam as the way of life. Jadi, rasanya saya tak perlulah nak lupakan dia pun. Cukuplah sekadar ingat-ingat lupa. Walaupun kadang-kadang saya rasa sangat terseksa bila terkenangkannya kembali.

p/s: banyak betullah songeh saya ni, bukannya dapat pahala pun ingat dia ni. lebih baik ingat kat Dia. banyak pahala boleh kumpul. siap boleh dapat ketenangan lagi (surah Ar-Ra'd, 28)...

No comments:

Post a Comment

Followers