Subscribe to RSS feeds

Saturday, October 1, 2011

Yang ke 23

Alhamdulillah.. Allah izinkan saya bernafas sehingga ke saat ini. Kalau dihitung dicongak, umur bertambah, bertambah dekatlah dengan kematian. Tidak mengapa, mengingati mati merupakan perkara yang dituntut. Rasulullah s.a.w juga bersabda orang yang bijak adalah orang yang banyak mengingati mati dan bersiap-sedia menghadapinya dengan bekalan secukupnya. Menurut mak, masa dia umur baya ni, dia dah kahwin dengan abah, Saya? Wallahua'lam..

Rasanya kalau tak silap kali ini kali ke dua menyambutnya di rumah, dengan takdir Allah tarikh tersebut jatuh pada masa saya di rumah bersama famili. Almaklumlah, selama ini duduk di hostel (dari sekolah menengah, matrik dan u).

Sengaja hari ni sediakan minum petang buat famili. Mencuba resepi baru, churros. Kalau tak silap makanan yang berasal dari spain. Entahlah. Cuba je (nanti bila-bila saya share resipi tu). Dulu pernah makan, fufu (bff) belanja. Beli dekat Lava, OU. Pertama kali cuba buat sendiri, hurm..not bad. Respon dari famili dan cousins yang datang, positif. Sampai tak cukup. Kesian pulak dekat budak-budak tu. Malam pula abah belanja dinner dekat Zacktwoten Corner dekat Assam Jawa. Ok la, makanan dan ambiance dia boleh tahan. Masa tengah type post ini pun masa tinggal beberapa minit sebelum berakhirnya 011011. Cantikkan nombor tu..hehehe.

Harapan, satu je, semoga hari ini lebih baik dari semalam, esok lebih baik dari hari ini. Walau apa pun, rahmat, redha, dan syafaat dari Allah dan Rasulullah s.a.w tetap menjadi dambaan hati. Semoga segala urusan dipermudahkan Allah.. amin~

No comments:

Post a Comment

Followers