Subscribe to RSS feeds

Sunday, March 28, 2010

indahnya alam ciptaan Tuhan..

Semalam berpeluang untuk 'mendaki' Bukit Belacan di Ampang. Tujuan utama adalah untuk melihat panorama indah Kota Metropolitan Kuala Lumpur. Keterujaan samasa 'mendaki' dengan kereta amatlah dirasai sebaik sahaja di awal 'pendakian'. Credit to kak dilla dengan penuh bersemangatnya dia membawa 3 dara pingitan ini ke sana (walaupun tak tahu jalan pada mulanya).



Menjejakkan kaki di pintu gerbang sudah menimbulkan rasa yang tersangat lah excited. Tapi lenguh juga kaki nak mendaki anak tangga yang macam Batu Cave bak kata Fara. Itu semua kerana kedekut 2 ringgit untuk parking. Tapi, sesampainya di atas, rasa bersyukur kerana tidak membawa sekali kereta coz parking memang limited.

Pemandangan memang sangat indah di atas sana. Satu kerugian sebab tak bawak camera. Apalah nasib..Tapi, yang tak enak dirasa dan dipandang, tempat yang sebegini indah ini decemari dengan kehadiran pasangan pengunjung yang tidak tahu lah sudah memiliki sijil nikah ataupun belum. Memang lumrah barangkali setiap tempat ada pro and contra nya. Itu tidak lagi dengan pengunjung yang berbangsa cina yang almaklumlah pakaian sangat lah 'sopan'. Spoil betul.

Enough about those merepek and out of date things. Tengok KLCC dari atas bukit tu nampak sangat kecik kalau nak dbandingkan dengan saiznya yang sebenar. Rasa macam nak picit-picit jak. Cam best pula dan teringat dengan drama My Girl at the same time. Hehehe..




I wish to go there again for the sekian kalinya with my future hubby next time, hehehe..(harap dimakbulkan). If some people wish to go there with their 'buayafriend' or 'gelifriend', for me not proper and illegal. May be I'm just take it too serious or think too far. But, as long as I'm a Muslim and my mind is still working, I won't do that stupid thing. Mencemarkan nama Islam dan juga pemandangan indah bagi yang menghargainya.



No comments:

Post a Comment

Followers